Zasady projektowania plakatów reklamowych

zasady projektowania plakatów - tło

Podstawowym zadaniem reklamy jest zainteresowanie i wpłynięcie na potencjalnego klienta, zachęcenie go do danego produktu. Istnieje wiele zasad, którymi należy się kierować w marketingu, aby osiągnąć zamierzony efekt. Oto najważniejsze zasady projektowania plakatów reklamowych.

Zasady projektowania plakatów, czyli jak zostać zauważonym według Bernsteina

zasady projektowania plakatów - znak

  1. Prostota! O tej zasadzie często się zapomina, a im mniej, tym lepiej. Bez przesadnych kolorów i wzorów, bez natłoku informacji oraz grafik. Lepiej przemyśleć jedno, krótkie, ale chwytliwe hasło. Do tego ciekawa ilustracja i gotowe.
  2. Jeden, główny punkt. Projektując plakat wyodrębnij jeden element, który ma przyciągnąć wzrok i skupić na sobie uwagę. To sprawi, że reklama będzie łatwiejsza do zapamiętania oraz przystępniejsza dla odbiorcy
  3. Kontrowersja i moc. Reklama ma zaskoczyć, zainteresować i przede wszystkim – być zapamiętana. Dlatego postaw na mocny akcent, chwytliwe, może być kontrowersyjne hasło, żart, niekonwencjonalny obrazek.
  4. Nie tylko treść, ale i forma jest ważna. Hasło trzeba odpowiednio przedstawić, aby przykuwało wzrok. Niestety, ale dopiero gdy coś zostanie zauważone, zostanie również przeczytane. Zadbaj o odpowiednią widoczność tekstu, dobrze dobrany rozmiar i kolor czcionki oraz rozmieszczenie na plakacie.
  5. Nie przesadzaj z treścią. Prostota hasła powinna się łączyć z mocą treści. Jest to trudne zadanie, ale możliwe do zrealizowania. A co więcej, przynosi najlepsze efekty. Dlatego zawrzyj najważniejsze informacje w postaci chwytliwego sloganu.
  6. Kolory są ważne. Łącząc odpowiednie kolory można wpłynąć na podświadomość i emocje odbiorcy. Zapoznaj się z psychologią barw oraz teorią kolorów, aby najlepiej zrozumieć ich działanie. Na naszej stronie znajdziesz artykuł w tym temacie!
  7. Logo! Aby potencjalny klient mógł Cię odnaleźć, musi znać nazwę firmy. Dlatego umieść logotyp na plakacie, w najlepiej widocznym miejscu, na wysokości oczu. Wpasuj go jednak do ogólnego zamysłu plakatu, aby nie odstawał całkowicie od projektu.
  8. Własny pomysł. Czasem zwykła „inspiracja” czyimś projektem może skończyć się zwykłym plagiatem. Dlatego postaw na swoją kreatywność, pomysł, powiew świeżości jest zawsze dobry! Nic tak nie cieszy jak stworzenie czegoś samemu!

Podsumowanie

Zasady projektowania plakatów zebrane w tym wpisie są podstawą do zrobienia chwytliwej, udanej akcji marketingowej. Dzięki podstawowym informacją, jakie właśnie poznałeś możesz zająć się projektem swojej własnej reklamy!

1 thought on “Zasady projektowania plakatów reklamowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *