Co to jest infografika?

co to jest infografik? tło

Trudny temat, długi, monotonny tekst, ciężko przyswajalne informacje. Liczby, zestawienia, procenty. Tak przedstawione dane z pewnością ani nie zainteresują odbiorcy, ani nie zapadną mu w pamięć. Jak więc przedstawić trudny temat w łatwy sposób? Z pomocą przychodzi infografika. W przystępny sposób ukaże wszystkie ważne informacje. Ale co to jest infografika?

Najprościej mówiąc infografika jest grafiką, która potrafi sprzedać trudny temat. Zdecydowanie łatwiej przyswoić informacje przedstawione za pomocą obrazków i często ze stosunkowo małą ilością tekstu. Infografiki to cały zespół wizualnych elementów: mapy, wykresy, diagramy. Mogą odnosić się do naprawdę każdej dziedziny. Swoje miejsce mają także w reklamie.

Infografiki przedstawią potencjalne zrozumiałe informacje tylko dla specjalistów w danej dziedzinie w sposób, który zrozumie nawet dziecko. To ich wielki atut, który świetnie stosuje się w marketingu. Istnieje kilka rodzajów infografik. Mogą bazować na przykład na danych statystycznych, na osi czasu lub używając geografii i lokalizacji.

co to jest infografika? projekt

Co to jest infografika – jak ją wykorzystać?

Przede wszystkim określ, jaki chcesz osiągnąć cel daną infografiką, jaki jej rodzaj zastosujesz, a po jej stworzeniu musisz ocenić, czy osiągnąłeś zamierzony w pierwszym kroku sukces. Istotny jest dobór kolorów, grafik i tekstu, tak jak w przypadku plakatów reklamowych. Pamiętaj również, aby sprawdzić wszystkie podane informacje i dane. Ważne jest, aby infografika była rzetelna. W przypadku infografik nie skupiamy się na jednym elemencie i krótkim haśle. Możemy zamieścić tu jednocześnie wiele informacji, gdyż grafiki i tak łatwo je przedstawią w postaci wykresu, czy diagramu. Ciekawe obrazki również są jak najbardziej dozwolone, nawet w poważnych tematach z zakresu na przykład biznesu.

Infografika – podsumowanie

Stosując infografikę mamy multum możliwości, aby pokazać ciężki nieraz temat. W reklamie jest to istotnie ważne, gdyż im bardziej przyswajalne informacje, tym lepszy odbiór. To najlepszy rodzaj na marketingowe reklamowanie na przykład banków, w których nie raz specjalistyczne nazewnictwo czy reguły wzięcia kredytu są dość zawiłe. Infografika pomoże w przedstawieniu wszelkich informacji w banalnie prosty sposób. Polecamy!

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.