Historia logo Coca Cola
Data publikacji 8 lipca 2018
Wielkie firmy, znane obecnie na całym świecie, kiedyś były małymi przedsiębiorstwami nieświadomymi swojej przyszłości. Obecnie ich nazwy i produkty podbiły światowe rynki. Ich logo zna każdy, ale czy zawsze wyglądały tak samo? Nic bardziej mylnego! Oto historia logo Coca Cola.
Jak powstało logo Coca-Cola?
Swój początek Coca Cola miała w 1886 roku. John S. Pemberton stworzył swój napój, a Frank M. Robinson wymyślił nazwę, która miała dobrze prezentować się na reklamach. Napis opracowano na czcionce Spencerian, która była bardzo popularna w tamtych czasach. Już rok później na pierwszej literze „C” zawidniał znak towarowy marki.
Prawdziwa rewolucja nastąpiła w 1890 roku, kiedy to zmieniono litery „C” na kształty przypominające wiry. Dziś nikt by nawet nie skojarzył tamtego logo z obecną światową marką. Szczęśliwie po roku zrezygnowano z nieudanego pomysłu.
Dopiero w 1940 roku nadeszła kolejna zmiana, powrót do korzeni. Polegała ona tylko na usunięciu znaku towarowego. Większa rewolucja nastąpiła w 1958 roku, kiedy dodano charakterystyczne czerwone tło, zarysowane w łukach. Użyto ich, gdyż były popularne w latach 50.
„Arden Square”, czyli znana do dziś fala, łuna widniejąca pod nazwą. Pojawiła się już w 1969 roku i znana jest do dziś. Taki model pozostał aż do 2003 roku. Zmiana dotyczyła dodania drugiej „fali” w kolorze żółtym oraz bąbelków.
Historia logo Coca Cola – logotypy specjalne
Oprócz klasycznego logo, Coca Cola tworzyła specjalne wzory z okazji równych wydarzeń. Z okazji 125-lecia stworzono prostą, minimalistyczną grafikę w kolorystyce biało-czerwonej. Butelka z wystrzelonymi w górę bąbelkami z napisem „125 lat”. Tak świętowano to wielkie wydarzenie. Coca Cola ruszyła także z kampanią reklamową, w której każdy miał możliwość zakupu butelki z własnym imieniem w miejscu logo. Promocja cieszyła się ogromną popularnością.
Jak jest obecnie?
Marka ruszyła z kampanią ogólnoświatową „Taste the feeling”. Z pewnością choć raz słyszeliście reklamową muzykę z tym właśnie hasłem. Kampania ma na celu ujednolicenie marki na całym globie, a co za tym idzie, zwiększenie jej popularności.
Coca Cola, pomimo iż już jest gigantem w skali świata, wciąż nie odpuszcza i idzie na przód. Kreatywna reklama i specjaliści do spraw marketingu nie tracą czasu i wzbogacają atrakcyjność marki. Warto obserwować dalsze poczynania firmy i, być może, w historii pokaże się jeszcze jedno logo!