Oklejanie witryn sklepowych – jak to zrobić dobrze?

oklejanie witryn

Wielu właścicieli sklepów i punktów usługowych szuka skutecznych sposobów na przyciągnięcie potencjalnych klientów. Jednym z takich sposobów jest oklejenie witryny. Słychać jednak głosy, że w związku z tym, że dziś już aż tyle sklepów na oklejone witryny, to ta metoda reklamowa już nie działa. Nie jest to prawdą. oklejenie witryny nadal jest skuteczny sposobem przyciągnięcia klientów jednak pod warunkiem, że robi się to dobrze. Ważna jest tu pomysłowość, kreatywność i oczywiście jakość wykonania. Jak zatem okleić witrynę sklepową, aby ta forma reklamy działała?

Kreatywny projekt

Jednym z kluczowych elementów zapewniających sukces jest sam projekt reklamy, która znaleźć się na witrynie sklepowej. Ważne jest, aby reklama była oryginalna i wyróżniała się spośród innych. Dlatego zlecając wykonanie projektu, pamiętać trzeba, aby był on ciekawy i intrygujący. Tylko w ten sposób przyciągnąć można wzrok mijających sklep potencjalnych klientów. Istotne jest, aby projekt reklamy nawiązywał do oferowanych produktów. Dzięki temu potencjalny klient będzie wiedział czego się spodziewać po wejściu do sklepu.

Aranżacja witryny sklepowej

Sama witryna sklepowa zaaranżowana może być na różne sposoby. Z jednej strony folia reklamowa może zakrywać całą witrynę, z drugiej szybę można okleić tylko częściowo. W tym drugim przypadku potencjalni klienci mają możliwość zajrzenia do wnętrza sklepu i zobaczenia tego, co się w nim kryje. Z tego też powodu to drugie rozwiązanie wydaje się skuteczniejsze. Dotyczy to zwłaszcza placówek handlowych. Nieco inaczej jest w przypadku punktów usługowych takich jak gabinety kosmetyczne czy lekarskie. Tu klienci korzystających z usługi oczekują prywatności. Dlatego w takim przypadku wskazane jest oklejenie całej witryny. Niezależnie jednak od tego, czy witrynę okleja się w całości, czy jedynie jej część, pamiętać trzeba o tym, że musi być to wykonane w sposób bardzo estetyczny. Celem takiej reklamy jest w końcu przyciągnięcie wzroku potencjalnych klientów. Oznacza to, że do prac związanych z produkcją reklamy i oklejeniem witryny zawsze wybierana powinna być firma, która posiada odpowiednie w tym zakresie doświadczenie. W Krakowie jedną z takich firm jest PSP Studio.

Właściwy sposób oklejenia witryny

Witrynę sklepową okleić można na dwa sposoby. Z zewnątrz bądź od wewnątrz. Wybór konkretnego sposobu zależy już od indywidualnych preferencji. Folia na szybie od wewnętrznej strony na pewno będzie jednak bardziej chroniona przed czynnikami zewnętrznymi. Ważniejszy jest tu jednak wybór konkretnego rodzaju folii. Wśród nich wyróżnić można folię One Way Vision, monomeryczną, mrożoną oraz ploterową. Pierwszy rodzaj folii charakteryzuje się tym, że wpuszcza światło do środka. Odwrotnie jest w przypadku folii monomerycznej. Folia mrożona imituje szkło szronione lub piaskowe. Z kolei folia ploterowa najczęściej służy do wyklejania haseł reklamowych bądź mniejszych elementów graficznych. Niezależnie od wyboru konkretnego rodzaju folii, ważne jest, aby samo oklejanie witryny realizowane było przez fachowców w tym zakresie. To gwarancja tego, że zrobione będzie to po prostu dobrze.

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.