Artykuły i teksty sponsorowane. Dlaczego są skuteczną reklamą i jak powinny wyglądać?

artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to jeden z najlepszych i najbardziej efektywnych sposobów na pozyskanie nowego klienta czy kreowanie pozytywnego wizerunku. Duża skuteczność, przyjazna forma czy możliwość targetowania odbiorców to tylko niektóre zalety tego sposobu reklamowania się w internecie. Wiele osób regularnie korzysta z takich wpisów w różnym celu, a sporo osób przekonuje się po przetestowaniu tego sposobu. Teksty sponsorowane są również doskonałym uzupełnieniem marketingu szeptanego oraz linkbuildingu, który przeprowadzamy. Czym zatem są teksty sponsorowane? Jak powinno się je pisać, aby były wysokojakościowe? Jakie są korzyści tego sposobu reklamowego? Kiedy go warto wykorzystać? Odpowiedzi, przydatne wskazówki i porady — później.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to tekst, który jest merytoryczny i tematyczny w danej branży. Wnosi on wiele informacji, a jego głównym celem jest przekazanie konkretnych danych czytelnikowi. Dzięki swojej atrakcyjności przyciąga on wielu czytelników, co jest jego głównym zadaniem. W artykule sponsorowanym dana firma czy marka umieszcza również w subtelny sposób dane o sobie, opisuje swoją działalność w kontekście tematu oraz podaje link do swojej strony internetowej – reklama ta nie może być nachalną a tekst typowo reklamy. Istnieje kilka rodzajów tekstów sponsorowanych. Pierwszy z nich to tradycyjne źródła takie jak gazety papierowe. Ich głównym celem jest zwiększenie świadomości marki i skłonienie czytelników do zapoznania się z naszą ofertą. Kolejnym typem tekstów sponsorowanych — zdecydowanie najpopularniejszym są publikacje na tematycznych portalach branżowych. Tekst taki trafia do setek osób, a my otrzymujemy skuteczną reklamę internetową. Teksty takie publikowane są na różnych portalach w zależności od budżetu marki. Najtańsze publikacje kosztować będą ok. kilkudziesięciu złotych, a w zamian za te środki tekst zostanie umieszczony na portalu z kilkutysięczną liczbą odbiorców. Publikacje na portalach o znanych adresach w sieci kosztować mogą kilkaset złotych, na portalach lokalnych ok. 1000 zł a na najbardziej znanych ogólnopolskich serwisach nawet do kilku tysięcy. Trzecim rodzajem tekstów sponsorowanych są teksty, których głównym zadaniem jest umieszczenie linków i uzyskanie linku zwrotnego. Takie działanie kierunkuje się na efektywne wydane budżetu i pozyskanie jak największej ilości back linków z jak najlepszej jakości stron internetowych. Linki zwrotne pomagają pozycjonować naszą stronę w wyszukiwarce Google, a wielu klientom na tym zależy najbardziej.

Korzyści artykułów sponsorowanych

Korzyści, które płyną z publikowania artykułów sponsorowanych, jest wiele. Pierwsza to korzyść wizerunkowa. Dobry, przystępny i ciekawy artykuł zainteresuje odbiorców. Będą oni utożsamiali naszą firmę równie pozytywnie co sam tekst. W ten sposób pozyskamy wiele wejść na naszą stronę i wielu potencjalnych klientów. Teksty sponsorowane to również dobry pomysł na zwiększenie świadomości marki i zwiększenie zasięgu oferty. Publikacja na portalu tematyczny dotrze do wielu osób. Taki rodzaj reklamy jest polecany szczególnie na początku prowadzenia biznesu. Artykuły sponsorowane to także efektywne wydawanie budżetu. Nasza reklama trafia do konkretnej grupy docelowej — osób związanych tematycznie z daną dziedziną. Dzięki temu uzyskamy dużą skuteczność takich działań, a budżet nie będzie wydawany np. reklamę osobom, które nie interesują się modą czy komputerami jak ma to miejsce np. na billboardach. Do plusów należy zaliczyć również łatwość publikacji takiego artykułu. W internecie istnieje wiele portali łączących wydawców z osobami chcącymi publikować treści a na portalach społecznościowych właściciele serwisów samodzielnie ogłaszają się. Cena takich publikacji rozpoczyna się od niskich stawek. Dzięki temu bez wydawania dużych sum będziemy mogli rozpocząć skuteczną kampanię reklamową.

Jak powinien wyglądać tekst sponsorowany?

Tekst sponsorowany powinien posiadać ściśle określony charakter. Wpływa to na skuteczność takiego tekstu, popularność i ogólny efekt reklamowy. Pierwszym elementem jest konieczność stworzenia dobrego jakości materiału. Musi on posiadać merytoryczną treść, dobrze się czytać i być ciekawy. Powinien być on napisany prostym językiem, składać się z krótkich zdań i wnosić wiele do tematu. Kolejnym wymogiem jest neutralny, wręczy nie reklamowy charakter. Jeśli nie jest to tekst typowo o naszej firmie i zapowiedziany jako prezentacja lub tworzony na rocznicę działalności itp. tekst taki nie może nachalnie wychwalać naszych zalet czy zachęcać co pewien czas do wejścia na naszą witrynę. Wzmianka o naszej firmie powinna znaleźć się tylko w jednej części — np. na końcu i nawiązywać do tematu jako przykład dobrej firmy lub firmy oferującej dane rozwiązanie. W idealnym artykule sponsorowanym potencjalny klient wejdzie na naszą stronę, gdyż będzie jej ciekawy, ciekawy naszej firmy lub będzie chciał kontynuować temat i poznać więcej szczegółów. Tak pozyskany klient z pewnością znacznie częściej będzie korzystał z naszych usług niż osoba zwabiona obietnicą 90% zniżki i rozczarowana rzeczywistością.

A co jeśli nie chcemy pisać artykułu samodzielnie? Może Copywriter?

Jeśli samodzielnie nie chcemy lub nie potrafimy napisać takiego artykułu sponsorowanego, możemy go zamówić. Cena publikacji wzrośnie o koszty napisania takiego tekstu, ale mogą one bardzo szybko zwrócić się. Na rynku działa wiele agencji reklamowych czy prywatnych copywriterów, którzy oferują takie usługi. Napiszą oni tekst w sposób profesjonalny, zgodny z przeznaczeniem, który będzie zawierał wszystkie powyższe elementy. Koszt artykułu o długości 3000 znaków będzie wynosił od 20 zł do nawet 100 zł, w zależności jaką opcję wybierzemy. Warto wybierać do tego doświadczonych copywriterów lub takich, którzy specjalizują się w pisaniu w danej branży.

Dla kogo jest przeznaczony ten sposób reklamy?

Ten rodzaj reklamy internetowej jest bardzo korzystny w wielu wypadkach. Pierwszy z nich to rozpoczynanie działalności i chęć zareklamowania się wobec największej ilości osób. To dobry pomysł na dotarcie do dużej grupy czytelników. Oprócz tego zaprezentujemy się jako profesjonaliści i stworzymy pozytywny wizerunek firmy. Artykuły sponsorowane to też dobry pomysł, jeśli zależy nam na jakościowej reklamie, a nie dysponujemy znacznym budżetem reklamowym. Za kilkadziesiąt złotych będziemy mogli dokonać kilku publikacji. Z artykułów sponsorowanych warto również korzystać, jeśli zależy nam na pozycjonowaniu i uzyskiwaniu backlinków z dobrych jakościowo stron. Sposób ten wykorzystywać również warto tak jak duże firmy w celu budowania renomy i profesjonalnego wizerunku. Regularne publikacje, pozwolą zapaść klientom w pamięci i odbierać nas jako wiodącą markę.

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.