Czy tłumaczenie tekstów na angielski jest dziś opłacalne?

tłumaczenie tekstów na angielski

Internet daje nam obecnie możliwości zarobku, o jakich jeszcze 20 lat temu mogliśmy tylko marzyć. Siedząc w kapciach i dresie przy własnym biurku możemy mając do dyspozycji coraz bardziej wydajne komputery, projektować czy pozycjonować strony www, pisać teksty na zlecenie, prowadzić odpłatnie blog czy fanpage, programować i wykonywać szereg innych zawodów.
Jeśli znamy dobrze jakiś mało popularny język obcy, na pewno znajdziemy korzystne oferty zlecające tłumaczenia w przeróżnych dziedzinach życia.

Jak jednak wygląda dziś sytuacja tłumaczy języków tak popularnych jak niemiecki czy angielski? Czy tłumaczenie dokumentów na angielski jest obecnie opłacalne? Jak przebić się przez gąszcz konkurencyjnych ofert czy znaleźć zlecenia na tłumaczenie online w języku Szekspira?

Cechy dobrego tłumacza

Nie jest to sprawa łatwa, niemniej, jak w każdym chyba przypadku, jeśli odznaczamy się cechami takimi jak wytrwałość i pracowitość, na prawdę dobrze znamy angielski i ciągle poszerzamy zasób wiedzy oraz jesteśmy zdeterminowani, prędzej czy później zdobędziemy klientów, którzy będą do nas wracać i polecą nas innym.

Gdzie pozyskiwać klientów?

Jak więc zaistnieć na tym trudnym rynku? Przede wszystkim zalogować się i po pomyślnej weryfikacji zacząć po prostu pisać na różnego rodzaju giełdach i platformach. W ten sposób zdobywamy doświadczenie i jednocześnie od razu zarabiamy. Niektóre platformy pozwalają na bezpośredni kontakt z klientem – w ten sposób klient może się dowiedzieć, że uprawiamy nie tylko copywriting, ale również jesteśmy tłumaczami.

Portfolio tłumacza

Poza tym – portfolio. Dziś można wykupić domenę z hostingiem za naprawdę niewielkie pieniądze a gotowe szablony pozwalają stworzyć całkiem przyzwoitą stronkę w kilka godzin. I już możemy prezentować nasze umiejętności. Oczywiście, taka strona nie będzie miała wysokiej pozycji w przeglądarce, ale możemy przecież udostępnić link w mediach społecznościowych, co na początek da naszej stronie rozruch.

W mediach społecznościowych nie ograniczajmy się tylko do zamieszczenia linku do strony. Możemy się tam bardzo dobrze zaprezentować i zareklamować swoje usługi. Słowem – możliwości jest naprawdę sporo, a sposób w jaki je wykorzystamy zależy tylko od naszej wyobraźni i twórczej inwencji!

Dodaj komentarz