Historia logo McDonalds

historia logo McDonald's - tło

Żółta litera M, pod nią czerwona tablica i napis „McDonald’s”. Czy ktoś nie zna tego znaku? Chyba każdy widział go nie raz w swoim życiu. To logo znanej na całym świecie sieci restauracji fastfood. Jak powstało? Oto historia logo McDonalds.

Pierwsze kroki McDonalds

Sama restauracja powstała w 1940 roku w Californii. Założyli ją bracia, Richard and Maurice McDonald. Była to restauracja… grillowa! Dopiero potem stała się barem szybkiej obsługi. Na samym początku istnienia McDonald’s sprzedawał tylko hamburgera, cheeseburgera, kawę, mleko oraz ciasto. Restauracją szybkiej obsługi stał się w 1948 roku. Do 1966 roku na terenie USA było otwartych już 700 lokali. . Z biegiem lat rozszerzała swoje menu, dodawała specjalne kanapki praz ofertę śniadaniową. McDonald’s stał się światowym gigantem i podbijał rynki całego świata, gdzie zagościł się już na dobre.

Historia logo McDonald's - fyrtki

Historia logo McDonalds

Gdy McDonald’s było jeszcze barem barbecue, w jego szyldzie widniała właśnie taka nazwa „McDonald’s famous barbecue”, która po 8 latach przekształciła się w „famous hamburgers”. Rewolucja nastąpiła w 1962 roku, kiedy to w logo pojawiła się słynna, żółta litera „M”. Logo zaprojektował Jim Shindler. W 1968 do litery dołączyła pewna nazwa umiejscowiona właśnie na niej.

Dodając psychologię kolorów w 1984 do żółtego „M”, które jawi się jako radość i szczęście dodano czerwone tło, mające za zadanie wzbudzić…głód! To logo znane jest nam do dziś. Obecnie dodano slogan „I’m lovin’ it” oraz zmieniono zielone tło, gdyż takie uspokaja i jest lepiej odbierane przez dzieci.

Oprócz logo, każdy na pewno zna Mc’Donaldowego klauna – Ronalda. Ta maskotka restauracji również jest nieodłącznym elementem reklamowym firmy. Jego kolorystyka jest taka, jak logo – czerwono-żółta.

Tak wygląda historia szyldu, który obecnie zobaczymy w każdym kraju, w każdym większym mieście, co najmniej parę razy. Jak widać, nie zawsze było takie samo, a finalny sukces zawdzięcza się kreatywności oraz łączeniu marketingowych zabiegów. To naprawdę jeden z najbardziej udanych logo w historii reklamy.

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.