Na czym polega grywalizacja?

Grywalizacja to termin, który ostatnimi laty cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Zazwyczaj jednak używające go osoby nie do końca wiedzą, co tak naprawdę oznacza i jak wykorzystać go w firmie, aby poprawić wyniki pracowników.

  1. Czy grywalizacja w firmie ma sens?
  2. Zalety wynikające z wdrożenia grywalizacji

Zapoznaj się z poniższymi informacjami, a zyskasz szansę na prawidłowe wdrożenie grywalizacji we własnej firmie. Dodatkowo dowiesz się, których specjalistów wybrać, aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań biznesowych.

Czy grywalizacja w firmie ma sens?

Jeżeli określenie grywalizacja kojarzy ci się z grami, to… masz rację. Chodzi o wykorzystanie mechanizmów, które zazwyczaj występują w grach, aby zmodyfikować zachowania pracowników. W dodatku jest to o wiele skuteczniejsze rozwiązanie niż przestarzałe systemy motywacyjne lub szkolenia rozwojowe, które wielu pracowników – a czasami nawet kierowników – postrzega wyłącznie jako stratę czasu. Grywalizacja określana jest również gryfikacją, ale niezależnie od nazwy, jest to coś, co przy może przynieść duże korzyści w każdej firmie. Ważne jest jednak, aby grywalizacja została wdrożona w sposób przemyślany i dopasowany do konkretnej grupy pracowników. Kopiowanie rozwiązania, które odniosło sukces w innej firmie, rzadko kiedy przynosi oczekiwane efekty. Jeżeli zainteresował cię ten temat lub po prostu zależy ci na wynikach twojego zespołu, sprawdź czym jest grywalizacja według Harbingers. Znajdziesz tu nie tylko szczegółowe wyjaśnienie, ale również realne przykłady takich działań. 

Zalety wynikające z wdrożenia grywalizacji

Dzięki stosowaniu grywalizacji można w krótkim czasie uzyskać stan, w którym jedni pracownicy będą motywowali drugich. Wynika to między innymi z chęci zdobycia jak najwyższej liczby punktów. Nie możesz jednak zapomnieć o tym, że zajęcie wysokiej pozycji w tabeli wyników musi przełożyć się na jakąś nagrodę. W przeciwnym razie pracownicy mogą nie widzieć sensu w dawaniu siebie więcej niż do tej pory. Zdecydowana większość firm, które zdecydowały się wypróbować grywalizację jako element swojej strategii zauważyło znaczny wzrost wydajności. Najlepiej więc skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomagają przedsiębiorstwom wdrażać tego typu rozwiązania i poproś o przygotowanie propozycji, która sprawdzi się w twojej firmie. Wiele ciekawych inspiracji znajdziesz na blogu https://harbingers.io/blog, gdzie regularnie pojawiają się tematy związane z nowoczesnym marketingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *