Niekorzystne praktyki SEO – tych błędów unikaj podczas pozycjonowania strony

Niekorzystne praktyki SEO

Pozycjonowanie obejmuje mnogość różnorodnych praktyk. Nie każda z nich jest warta uwagi i wdrożenia. Wiele z nich może być wręcz nieetycznych i długoterminowo prowadzić do poważnych, negatywnych konsekwencji. Algorytmy wyszukiwarek każą strony za niezgodne z ich wytycznymi działania SEO. Jeśli nie chcesz narazić swojej strony internetowej na ryzyko takiej kary i pozostawania zupełnie niewidocznym dla użytkowników mimo pozycjonowania, zapoznaj się ze wpisem.

Linkowanie spamowe

Linkowanie spamowe polega na pozyskiwaniu lub tworzeniu linków w sposób niezgodny z wytycznymi wyszukiwarek. Co się zalicza do takich nieetycznych działań pozycjonujących? Między innymi kupowanie linków, udział w link farmach (serwisy tworzone wyłącznie w celu generacji linków), umieszczanie linków w katalogach o niskiej jakości. Tego typu czynności są karane przez algorytmy wyszukiwarek. Może to poskutkować spadkiem pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, a nawet zupełnym usunięciem strony z indeksowanego zbioru.

Treści niskiej jakości i duplikowanie tekstów

Tworzenie treści o nie najlepszej jakości oraz powielanie tekstów z innych źródeł również bardzo szkodzi SEO witryny. Wyszukiwarki promują bowiem wartościowe i  unikalne treści. Strony stosujące praktyki duplikowania tekstów lub proponujące słabą jakość materiałów są karane przez algorytmy, a to obniża ich pozycję w rezultatach wyszukiwania.

Ukrywanie tekstu

Nieetyczną praktyką SEO jest także ukrywanie fraz kluczowych i nasyconych nimi treści przed użytkownikami. Jednocześnie takie teksty udostępnia się dla robotów. Słowa kluczowe są wówczas umieszczane w kolorze tła strony, czyniąc je w ten sposób niewidocznymi dla użytkowników. Takie manipulacje są na szczęście wykrywane przez wyszukiwarki i karane.

Spamowanie słowami kluczowymi

Negatywnie na proces pozycjonowania wpływa też keyword stuffing, czyli nadmierne umieszczanie fraz kluczowych w treściach. Tego typu działania powodują, że teksty stają się sztuczne i mało czytelne dla odbiorców. Przekłada się to na negatywną ocenę witryny przez algorytmy.

Niekorzystne praktyki SEO

Brak optymalizacji pod urządzenia mobilne

Dostosowanie strony do jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych stanowi nie tylko kwestię wygody użytkowników. To również ważny element skutecznego pozycjonowania. Responsywność strony, czyli  dostosowanie jej wyglądu do różnych wymiarów ekranów, gwarantuje użytkownikom  komfortowe korzystanie z serwisu na urządzeniach mobilnych i komputerach. Strona responsywna, eliminując problemy z nawigacją i czytelnością treści, zwiększa szanse na zatrzymanie użytkowników na stronie.

Przeładowana, wolno ładująca się witryna

Szybkość wyświetlania się strony również jest bardzo ważna zarówno dla pozycjonowania, jak i doświadczeń użytkowników. Mobilni użytkownicy często korzystają z wolniejszego połączenia internetowego, dlatego szybkie ładowanie witryny jest tak istotne. Co zrobić, by strona wyświetlała się szybciej? Do takich działań należy optymalizacja grafik i zdjęć, minimalizacja kodu serwisu i kompresja plików.

Niezrozumienie intencji użytkowników

Wyszukiwarki coraz bardziej koncentrują się na zrozumieniu intencji użytkowników i dostarczeniu im najbardziej satysfakcjonujących odpowiedzi. W związku z tym ignorowanie potrzeb odbiorców może doprowadzić do spadku widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania.

Pomijanie intencji użytkowników objawia się między innymi poprzez brak wykorzystania fraz długiego ogona. Wiele osób bardzo często szuka bowiem informacji za pomocą długich, konkretnych zapytań. Jeśli witryna nie odpowiada na takie zapytania, zapewniając dłuższą, wyczerpującą treść, może stracić na widoczności.

Treści niskiej jakości i duplikowane, linkowanie spamowe, ukrywanie tekstu na stronie, spamowanie frazami kluczowymi, brak zrozumienia intencji użytkowników – wszystkie te działania mogą poskutkować wysokim współczynnikiem odrzuceń i skróceniem czasu spędzanego na stronie. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie lub innym mieście, podczas którego specjaliści nie prowadzą nieetycznych i nieefektywnych działań SEO, sprawdź ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

 Materiał zewnętrzny

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.