Reklama w Google – podstawowe informacje o reklamie w wyszukiwarce

Reklama w Google

Jeżeli zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym i chcesz, aby więcej użytkowników trafiło na Twoją stronę internetową to ten artykuł o reklamie w Google jest właśnie dla Ciebie.

Google Ads (możliwe, że bardziej kojarzysz wcześniejszą nazwę Google AdWords?) jest systemem reklamowym stworzonym przez Google. Umożliwia on między innymi na publikację płatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Wyniki te zwane potocznie linkami sponsorowanymi, prowadzić mogą również do Twojej witryny internetowej. W wyszukiwarce wyniki wyszukiwania podzielone są po 10 wyników na każdej stronie wyszukiwania. Każda z nich ma po 10 wyników organicznych. Nad lub pod nimi mogą wyświetlić się reklamy tekstowe, zawierające specjalne oznaczenia „Reklama”, aby użytkownik mógł odróżnić treść płatną od wyniku organicznego.

Efekty reklamy w Google zauważysz natychmiast. Wystarczy, dodać słowa kluczowe, stworzyć reklamy i opcjonalne rozszerzenia reklam, aby w zaledwie kilka minut wziąć udział w aukcji reklamowej. Zajęcie pierwszej pozycji nie jest więc takie trudne! Jest to ogromna zaleta reklam tekstowych w wyszukiwarce. Z reklam w Google korzystają zarówno małe firmy z niewielkim budżetem, jak i międzynarodowi giganci – mogą konkurować ze sobą podczas aukcji wyświetlenia reklam.

Budżet dostosowywany jest elastycznie i można go zmienić w każdej chwili. Jeżeli potencjał budżetowy w ciągu dnia to np. 500 zł, a Twoja firma jest na etapie testowania skuteczności reklamy w Google i chce przeznaczyć dziennie tylko 50 zł to dzięki równomiernemu wyświetlaniu reklam realizacja tego budżetu zostanie wydłużona na cały dzień. W ten sposób kampania nie przestanie emitować się w trakcie dnia. Dzięki temu Twoje reklamy będą wyświetlać się przez cały dzień i zwiększyć prawdopodobieństwo interakcji  z użytkownikami o różnych godzinach w ciągu dnia.  

W przypadku wyników organicznych, osiągnięcie wysokich pozycji na pierwszej stronie wyszukiwarki może trwać tygodnie, a nawet wiele miesięcy i nie ma gwarancji, że efekt (np. wejście do TOP3 wyników organicznych) zostanie osiągnięty. Decydując się na działania SEO dobrze jest rozpocząć równolegle kampanię w Google Ads, co pozwoli na zwiększenie sprzedaży zanim działania SEO zapewnią odpowiedni ruch na stronie internetowej.

Warto wspomnieć, ze Google nie jest też jedyną wyszukiwarką internetową, która umożliwia emisję reklam tekstowych. Podobnie działa np. wyszukiwarka Bing.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat reklamy w Google Ads i nie tylko, odwiedź stronę lukaszwisniak.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *