Reklama natywna, przez niektórych uznana za zbyt subtelną i mało perswazyjną, może stanowić mocny punkt niektórych działań zwiększających sprzedaż. Warto uwzględnić ją w strategii marketingowej, a przy odpowiednim planowaniu, będzie to z pewnością dobra inwestycja dla każdego biznesu. Co to jest i jak wykorzystać tę formę reklamy?
Subtelniejsze działania reklamowe w sieci
Reklama natywna to najprościej mówiąc forma nieinwazyjnej reklamy, która może stanowić integralną część treści medialnych. W praktyce, podczas korzystania z Internetu, tego typu reklamy wtapiają się wizualnie i merytorycznie w główne treści. Sam przekaz marketingowy pojawia się niejako mimochodem, jako dość neutralny element, dodany do głównego komunikatu. Prowadzona w ten sposób reklama natywna jest na drugim biegunie reklam typu baner, display czy pop up. Wyskakujące okienka mogą utrudnić efektywne zapoznawanie się z treściami na stronie. Dzieje się tak, zwłaszcza gdy tworzone i wyświetlane są nachalnie. W tej sytuacji z pomocą przychodzi opcja blokowania z poziomu przeglądarek internetowych. Skutek zbyt agresywnej reklamy jest więc odwrotny od zamierzonego, a u odbiorców tworzą się negatywne odczucia wobec marki i witryny.
Sposób na blokowanie banerów i pop up
Standardowa reklama w sieci rzeczywiście może być postrzegana jako agresywna, nachalna, czy wręcz irytująca. Zasłonięcie całego ekranu telefonu lub komputera po prostu zniechęca do korzystania z witryny. Podobnie jest z korzystaniem z bankomatów, ale w tym przypadku nie ma jeszcze innej opcji. Oczekiwanie, aż pokażą się wszystkie reklamy na wyświetlaczu, to jeden z bardziej denerwujących – dla klientów banku – sposobów na promowanie produktów. Oczywiste jest, że wiele stron np. dzienniki, magazyny branżowe, serwisy informacyjne – utrzymuje się dzięki monetyzacji treści i to chęć osiągnięcia zysków, powoduje większe natężenie reklam. Użytkownicy, którzy są zdania, że komercji jest za dużo, chronią się, włączając filtry blokujące i rezygnują zupełnie z niewygodnego przekazu. Sposobem na dotarcie do tych bardziej wrażliwych konsumentów jest reklama natywna, wizualnie wtopiona w content i naturalnie powiązana z tematem komunikatu.
Czy to jest skuteczne?
Choć tego typu działania promocyjne są dość subtelne, to nie oznacza, że są mniej skuteczne. Dlatego już teraz warto zaprzyjaźnić się z reklamą natywną i sprawdzić, co będzie najskuteczniejsze w przypadku danego produktu. Działania mogą przybierać różne formy, a wśród nich bardzo popularne są artykuły sponsorowane, lokowanie produktu, rekomendowane treści oraz reklamy w feedach. Jako przykład takiej reklamę definiuje się linki sponsorowane w Google Ads oraz posty w social mediach. Reklamy publikowane mimochodem nie ograniczają się do sieci i są powszechnie obecne w prasie, w telewizji, w radiu, a nawet w książkach. Dobrze skonstruowana reklama natywna dostarcza treść, która jest naprawdę wartościowa dla odbiorcy. Na portalu MarketingLink.pl znajdziemy informacje, jak je tworzyć.
Najnowsze komentarze