Decydując się na działania marketingowe w internecie, które pomogą w lepszym dotarciu do przyszłych klientów, mamy do wyboru pozycjonowanie i reklamy Google Ads. Ale czy musimy wybierać? Na czym polegają obie metody i jak można wykorzystać je w promocji swojego biznesu.
Czym się różni pozycjonowanie stron i reklama w wyszukiwarce
Współczesna firma nie może obyć się bez obecności w internecie, ale nawet najlepiej przygotowana strona www nie przyniesie efektów, jeżeli nie będzie odwiedzana przez użytkowników. Aby skierować ruch na swoją stronę, firmy mają do dyspozycji dwa najważniejsze narzędzia – pozycjonowanie i kampanie Google Ads.
- Pozycjonowanie – to działania, które można podjąć, aby poprawić organiczne wyniki w wyszukiwarce Google. Są związane m.in. ze strukturą strony, zamieszczonymi na niej treściami i przekierowaniami.
- Kampania Google Ads – to płatne działania reklamowe, dzięki którym strona może pojawić się na szczycie, ponad organicznymi wynikami w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie
Dlaczego jest tak ważne, aby strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w Google? Mało kto jest na tyle wytrwały, by szukać rozwiązań na dalszych stronach. Lwią część zainteresowania internautów zgarnia pierwszy wynik wyszukiwania. Czy pozycjonowanie www jest proste? Niestety nie, takie działania:
- są czasochłonne,
- wymagają sporego nakładu pracy na początku,
- potrzebują bieżącego uzupełniania www o aktualne treści.
Strona www z punktu widzenia wyszukiwarki Google musi zapewniać bezpieczeństwo i regularna aktualizację treści, dlatego działania SEO nigdy się nie kończą. Jeżeli jednak firma mocno opiera swój marketing na działaniach w internecie, nie może odpuścić pozycjonowania – to dzięki niemu witryna internetowa marki zyskuje wiarygodność w oczach użytkowników.
Kampania Google Ads
Ten rodzaj marketingu internetowego ma zupełnie inne oblicze. To działania bardzo szybkie – na odpalenie kampanii Google Ads wystarczy nawet 1 dzień. To znacznie mniej czasu i pracy, niż trzeba poświęcić na pozycjonowanie. Oczywiście największą różnicą jest to, że korzystanie z systemu reklamowego Google jest płatne. W kampanii Google Ads firma musi zapłacić za każde kliknięcie, połączenie czy wyświetlenia, ale zyskuje możliwość profilowania tego, komu wyświetli się jej reklama.
Siła synergii
Obie formy marketingu online świetnie się uzupełniają – reklama Google Ads pomoże w rozpędzeniu firmowej strony, a pozycjonowanie to długofalowe działanie, które zapewni jej stabilną pozycję. Działania SEO mają tę przewagę, że strona pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania w sposób organiczny, bez oznaczenia jako reklama – a takie treści budzą największe zaufanie. Reklamy od Google pozwalają wyjść dalej, poza działania w wyszukiwarce i dotrzeć do grupy odbiorców wybranej pod kątem pożądanych cech lub zainteresowań.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl
Najnowsze komentarze