Najsłynniejsze znaki graficzne, czyli reklama zapisana w historii

najsłynniejsze znaki graficzne świata - tło

Każda znana marka na świecie rozpoznawalna jest po swoim logo. Znak graficzny przedstawiający daną firmę używany jest aby zaznaczyć przynależność oraz często umieszczany jako element ozdobny produktu. Jakie są najsłynniejsze znaki graficzne, które najbardziej zapisały się w historii świata?

Chanel i Louis Vuitton

Te dwa domy modowe to prawdziwe legendy. Ich reklama opiera się na prestiżu logo. Chanel swój znak graficzny opiera na dwóch złączonych ze sobą „plecami” literami „C”.

Ten wzór umieszczany jest na każdej odzieży wyprodukowanej przez firmę. To sprawia, że jest ona rozpoznawalna. Największą popularnością cieszą się paski, które w miejscu klamry mają właśnie to logo.

Taki produkt to jednocześnie reklama dla marki. Louis Vuitton stworzył swój własny wzór zawierający logo firmy, który jest najpopularniejszym pokryciem ich torebek. Każda kobieta marzy o takiej. Brązowe tło, na którym widnieją złote wzorki: kwiatki-gwiazdy oraz symbole marki: litery „L” i „V”. Wzór stał się kultowy i rozpoznawalny na całym świecie.

najsłynniejsze znaki graficzne świata - torebka

Nike

Chyba każdy zna tak zwaną „łyżwę” w logo Nike. Ale z pewnością nikt nie wie, że obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych i kojarzonych znaków graficznych powstał z rąk początkującej studentki i nie podobał się firmie. Jednak logo było im wtedy bardzo potrzebne.

Z braku innych możliwości grafika została użyta, mając w planach jej późniejszą zmianę. Jednak… została już z firmą na zawsze. O dziwo zyskała ogromny sukces, prostota i minimalizm wygrał.

Ile firma wydała na tak udane logo? Uwaga… 35 dolarów! Jednak firma honorowo oddała autorce projektu udziały w firmie, kiedy ta zyskała już światową sławę. W zamyśle projektantki „łyżwa” miała być skrzydłem bogini z mitologii.

Zobacz również:

Apple

Kolejnym potwierdzeniem, że w reklamie wygrywa minimalizm i prostota jest logo, które cieszy się największą popularnością na świecie. Tym znakiem jest jabłko. Zwykłe, minimalistyczne i nadgryzione jabłko, które opiewa laptopy, tablety i telefony.

Steve Jobs wpadł na taki wygląd logo jego marki najprawdopodobniej przez doświadczenie w pracy na farmie lub przez upodobanie muzyczne w zespołach Apple Corps i Apple Records. Element „nadgryzienia” jabłka jest obiektem zainteresowań wielu ciekawskich. Istnieją różne teorie, jedni uważają, że odnosi się od Biblii, a inni, że symbolizuje zdobytą wiedzę. Jedno jest pewne – znak graficzny przyniósł Apple wielki sukces.

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.