Dotarcie do klienta, przekonanie go do siebie i zatrzymanie na dłużej to cele, które stawia przed sobą wiele firm. Coraz częściej mówi się o budowaniu relacji między odbiorcami produktów czy usług a ich dostawcami. Dziś ważny stał się dialog, wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i pozytywne zaistnienie w ich świadomości. Dużą rolę w tego rodzaju działaniach odgrywają specjaliści PR. Jak zacząć współpracę z agencją? Co warto wiedzieć?
Coraz większa świadomość wagi działań, jakie podejmują agencje PR, sprawia, że kolejne firmy nawiązują z nimi współpracę. Głównym powodem jest potrzeba poprawy relacji z otoczeniem, chęć pokazania się z lepszej strony, dotarcia bliżej klienta. Jak rozpocząć wspólną podróż z agencją PR? Od czego zacząć? To wciąż najważniejsze z pytań i wątpliwości towarzyszących tym, którzy dopiero próbują wprowadzić znaczące zmiany w swoich działaniach.
Na początku była…rozmowa
Początkiem każdej współpracy jest dialog. Pytać będą zawsze dwie strony — o to, jak mogą wyglądać wspólne działanie, jakie są oczekiwania i jakie możliwości. Czasem warto zacząć od jednego projektu, innym razem lepiej działać w pełnym zakresie — którą drogę wybierze firma, to już kwestia indywidualnego podejścia.
PR-owcy zaczynają swoją pracę od badania sytuacji zastanej w firmie. Ciekawi ich wszystko — jak przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klientów, jaki jego obraz wyłania się z treści zamieszczanych w mediach. Istotne jest, jakiego rodzaju działania PR były podejmowane, jakie przynosiły efekty i jak firma wypada na tle konkurencji.
Gdy powstanie plan
Współpraca z agencją PR to uważne wzajemne słuchanie. Po zebraniu niezbędnych informacji przychodzi czas na wyciągnięcie wniosków i stworzenie specjalnego raportu. To w nim znajdą się najważniejsze informacje i wskazówki, dzięki którym możliwe będzie zaplanowanie kolejnych działań w drodze do sukcesu.
Opracowanie strategii to bardzo ważny moment — stanie się ona zbiorem wytycznych, które wskażą, jak postępować, by przyciągnąć i zatrzymać przy sobie klienta, zdobywając jego zainteresowania i zaufanie.
Czas na działania
Jak przebiega współpraca z agencją PR? Jakie zadania stoją przed firmą, która postanowi skorzystać z usług specjalistów? Większości działań podejmują się pracownicy agencji — doradzają, pomagają tworzyć i pozycjonować treści, dbają o media społecznościowe, na bieżąco monitorują informacje pojawiające się w mediach, wspierają podczas organizacji eventów.
Obowiązkiem firmy jest dostarczanie aktualnych informacji, opowiadanie o działaniach, drobnych i większych sukcesach, istotnych wydarzeniach — dialog między stronami musi trwać.
Połączenie sił przedsiębiorstwa z agencją PR może przynieść naprawdę zaskakujące efekty. Trzeba jedna zdać sobie sprawę, że będą one widoczne po pewnym czasie, nie natychmiast. Budowanie wizerunku, praca nad zdobyciem zaufania klientów to proces rozciągnięty w czasie i wymagający wielu działań w różnych obszarach. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość.
Najnowsze komentarze