Praca w systemie hybrydowym, pozwalającym na swobodę w zakresie wyboru stanowiska pracy to coraz powszechniejszy trend w wielu korporacjach. Sytuacja związana z pandemią koronawirusa – w szczególności pierwsze restrykcje i konieczność zachowania dystansu społecznego – wymusiły rotacyjny model pracy. W przedsiębiorstwach, w których sprawdził się taki system, nawet w czasach post-pandemicznych jest on kontynuowany. W jaki sposób zwiększyć efektywność całego zespołu podczas pracy zdalnej? Wykorzystując system CRM. Jak to zrobić? Sprawdzisz w tym artykule.
Praca z dowolnego miejsca – dane na wyciągnięcie ręki
Praca zdalna umożliwia wykonywanie zawodowych obowiązków poza siedzibą biura – może to być dowolne miejsce. Dom, mieszkanie, ogród, kawiarnia, przestrzeń coworkingowa – w zależności od potrzeb. Najważniejszy w takim przypadku jest dostęp do odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego kontakt z pozostałym zespołem czy klientami. Wysyłka wrażliwych informacji, jak dane osobowe za pośrednictwem popularnych komunikatorów jest jednak obarczona pewnym ryzykiem, zwłaszcza w świetle przepisów RODO. Wdrożenie oprogramowania wspierającego proces customer relationship management, przykładowo ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości to gwarancja bezpieczeństwa wysyłanych informacji. To dostawca jest bowiem zobligowany do zabezpieczenia danych.
Praca zdalna – w zależności od indywidualnych ustaleń z pracodawcą – może odbywać się zarówno na komputerze służbowym, laptopie prywatnym, tablecie czy smartfonie. Najlepsze systemy CRM zapewniają komfortową pracę niezależnie od wybranego urządzenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie oszczędza się czas pracy – szybciej można zweryfikować potrzebne informacje na ekranie urządzenia mobilnego.
Automatyzacja i delegacja zadań
Kolejną zaletą oprogramowania CRM jest możliwość automatyzacji pracy zespołu, wewnętrznych procesów w firmie a także delegacji zadań pomiędzy poszczególnych jego członków. W przypadku branży nieruchomości kluczowym aspektem, na jaki warto zwrócić uwagę jest kwestia automatyzacji procesu przygotowania oferty. Nie tylko zapewnia sprawną modyfikację gotowych szablonów wykorzystywanych do komunikacji z klientem, ale również sprawną dystrybucję i publikację ofert na branżowych portalach i serwisach ogłoszeniowych. Czas publikacji w tym przypadku jest bardzo ważny. Im szybciej ogłoszenie zostanie opublikowane w serwisie, tym większe prawdopodobieństwo że dotrze do osoby zainteresowanej zakupem czy wynajmem danej inwestycji.
Magazyn niezbędnych danych
Narzędzie CRM może być wykorzystywane w kategorii centralnej bazy danych, gdzie zgromadzone i przechowywane będą niezbędne dane całej firmy – zarówno związane z księgowością, administracją, obsługą klienta, jak i sektorem prawnym czy marketingiem. Dzięki temu pracownicy nie będą musieli wertować kilku baz danych w celu weryfikacji informacji – wszystko będzie zgromadzone w jednym miejscu, do którego dostęp dostaną wybrani pracownicy.
Najnowsze komentarze