Sama aktywność agencji reklamowej nie wystarcza by móc się w ten sposób określić, chociaż nie jest się daleko w takim rozumieniu tego pojęcia, albowiem wymagane są określone działania, które spełniają kryteria interaktywności.
Słownikowo bowiem agencja interaktywna to agencja reklamowa, tyle, że wyspecjalizowana w nowoczesnych technologiach marketingu i komunikacji. Oczywiście trudno oczekiwać by klasyczna agencja reklamowa rzeźbiła w drewnie i kamieniu zamiast korzystać z komputerów, ale rozległość tematyki promocji związanej chociażby z Internetem powoduje, że wykonując strony internetowe dla hoteli wystarczające może być na poczatek opanowanie jakiegoś podstawowego systemu cms i umiejętności projektowe z zakresu projektowania ulotek czy katalogów, ale już w bardziej zaawansowanych zadaniach związanych z dedykowanymi narzędziami powodują, że np. taka strona dla biura nieruchomości to przesięwzięcie wymagające nie tylko znajomości programowania, ale i samej branży.
Oprogramowanie do zarządzania nieruchomościami z których korzysta wiele firm winno być zintegrowane z przyszła stroną, opcjonalnie strona powinna mieć możliwość eksportu ofert na portale z nieruchomościami. To tylko czubek góry lodowej, wchodzą bowiem w rachubę również indywidualne życzenia właściciela, agregowanie i wyszukiwanie ofert, budowa kalkulatorów kredytowych i najważniejsze wyszukiwarka, która w czytelny sposób powinna zarządzać bazą ofert. Ofert których niekoniecznie jest dużo, stąd mechanizmy elastycznie prowadzące klienta i nie wymuszające jego rezygnacji z poszukiwań.
Cała sfera ergonomii na stronie i tzw. UX (user experience). Ma bowiem znaczenia wg jakiego klucza na stronie porusza się internauta. Na tej drodze trafia na wiele raf, których umiejscowienie może wynikać z nieznajomości psychologii zachowania użytkownika, chęci narzucenia mu swojej, niekoniecznie słusznej wizji, doprowadzając tym samym do znużenia odbiorcy i opuszczenia strony.
Chorobą współczesności jest przebodźcowanie, nadmiar informacji i łatwość jej ekspozycji jest przeciwskuteczny, ponieważ percepcja użytkownika jest ograniczona, a osaczenie go masą przekazu reklamowego, który w dodatku jest ruchomy/animowany i zmienny odstręcza i odciąga od najważniejszego przekazu jaki chcemy zawrzeć na stronie.
W tym kontekście i z uwzględnieniem powyższych uwag należy zabierać się na projektowanie tej czy innej branży. Wiedza z tego zakresu, doświadczenie i umiejętności są niezbędne, żeby stworzyć skuteczną stronę internetową.
Mówimy raptem tylko o stronie internetowej, a gdzie pozostałe technologie i środki komunikacji?
Otwieramy puszkę Pandory analizując chociażby tylko Facebooka, a gdzie pozostałe social media w postaci Youtuba, Instagrama, TikToka itd.?
Najnowsze komentarze