Na stworzenie własnej marki, która odniesie sukces składa się kilka różnych czynników. Niektóre uwarunkowania dają nam możliwość posiadania pewności, że dany pomysł się sprawdzi i okaże się trafiony. Jednym z podstawowych elementów budowania marki jest identyfikacja wizualna firmy. Odpowiednie rozplanowanie wszelkich artykułów promocyjnych, logo oraz wizytówek jest kluczowe, aby zyskać klientów na rynku. Jak więc zająć się promocją i stworzyć dobrą identyfikację wizualną firmy? Zapraszamy do artykułu.
Czym jest identyfikacja wizualna firmy?
Aby dobrze rozpocząć działalność naszej marki, musimy poznać znaczenie hasła „identyfikacja wizualna”. Najprościej wytłumaczyć to na przykładzie kolorów takich firm, jak McDonald’s czy Orange. Myśląc o pierwszej z nich od razu przed oczami mamy żółtą literkę z czerwonymi dodatkami. Tak właśnie identyfikujemy wizualnie te firmę. Orange od razu przywodzi nam namyśl swoje pomarańczowe logo i czarne reklamy z białym tekstem. Kolejny przykład, że dana marka świetnie rozegrała swoją identyfikację wizualną, gdyż od razu możemy ją właśnie z tym skojarzyć.
Dlatego podstawą stworzenia czytelnej, znanej firmy jest wykorzystanie kolorystyki do rozpoznawalności. Jednak składa się na to także charakterystyczna czcionka oraz przede wszystkim logo. Wszystkie te elementy są wykorzystywane w artykułach, takich jak wizytówki, plakaty, papier biurowy, długopisy i wszystkie inne gadżety związane z firmą.
Jak zająć się identyfikacją wizualną firmy?
Nie mając doświadczenia w tym temacie trudno samemu szukać idealnych rozwiązań. Najlepiej skorzystać z usług specjalistów lub podjąć szkolenie z tego zakresu. Jednak z pomocą wykwalifikowanej osoby z łatwością uda nam się stworzyć całą siatkę łączącą elementy takie jak kolorystyka, czcionka i logo w jedną całość. Specjaliści w tej dziedzinie wiedzą doskonale, gdzie najlepiej umieszczać poszczególne detale, jakie kolory najlepiej sprawdzą się przy naszej marce oraz w co najlepiej zainwestować z rzeczy takich jak wizytówki firmowe.
Co jest jednak najważniejsze z podstawowych elementów identyfikacji firmy? Z pewnością logo. To ono jest „twarzą” marki i ma zapaść w pamięć klientowi. Logo musi od razu budzić skojarzenie z daną firmą i być przystępne, łatwe do odczytania. Dopiero w kolejnych etapach ważną rolę zaczyna odgrywać także czcionka używana we wszelkich artykułach promocyjnych oraz kolorystyka. Jednak to drugie zwykle od razu jest narzucone na podstawie logo. Dlatego dużo łatwiej połączyć obie te kwestie.
Jeśli już mamy koncepcję identyfikacji wizualnej, należy pomyśleć o dalszej kontynuacji. O ile sam projekt możemy wykonać z pomocą specjalisty, to dalszą pracę musimy powierzyć wykwalifikowanej firmie, która wdroży plan w rzeczywistość. Dlatego jeśli decydujemy się na plakaty lub wizytówki firmowe, musimy znaleźć miejsce, w którym zostaną one wykonane w wysokiej jakości i z dokładnością. Jednym z takich miejsc jest drukarnia internetowa Drukomat. Łatwo i wygodnie możemy zamówić wszelkie projekty, bez fatygowania się z domu!
Najnowsze komentarze