Strona główna Biznes

Tutaj jesteś

Na czym polega grywalizacja?

Na czym polega grywalizacja?

Grywalizacja to termin, który ostatnimi
laty cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Zazwyczaj
jednak używające go osoby nie do końca wiedzą, co tak
naprawdę oznacza i jak wykorzystać go w firmie, aby poprawić
wyniki pracowników.

  1. Czy grywalizacja
    w firmie ma sens?
  2. Zalety wynikające z wdrożenia grywalizacji

Zapoznaj się z poniższymi informacjami, a
zyskasz szansę na prawidłowe wdrożenie grywalizacji we własnej
firmie. Dodatkowo dowiesz się, których specjalistów wybrać,
aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań biznesowych.

Czy grywalizacja w firmie ma
sens?

Jeżeli określenie grywalizacja kojarzy ci się z
grami, to… masz rację. Chodzi o wykorzystanie mechanizmów, które
zazwyczaj występują w grach, aby zmodyfikować zachowania
pracowników. W dodatku jest to o wiele skuteczniejsze
rozwiązanie niż przestarzałe systemy motywacyjne lub szkolenia
rozwojowe, które wielu pracowników – a czasami nawet kierowników –
postrzega wyłącznie jako stratę czasu. Grywalizacja określana
jest również gryfikacją, ale niezależnie od nazwy, jest to coś,
co przy może przynieść duże korzyści w każdej firmie.
Ważne jest jednak, aby grywalizacja została wdrożona w
sposób przemyślany i dopasowany do konkretnej grupy
pracowników. Kopiowanie rozwiązania, które odniosło sukces w
innej firmie, rzadko kiedy przynosi oczekiwane efekty. Jeżeli
zainteresował cię ten temat lub po prostu zależy ci na
wynikach twojego zespołu, sprawdź czym jest grywalizacja
według Harbingers
. Znajdziesz tu nie tylko szczegółowe
wyjaśnienie, ale również realne przykłady takich działań. 

Zalety wynikające z
wdrożenia grywalizacji

Dzięki stosowaniu grywalizacji można w krótkim
czasie uzyskać stan, w którym jedni pracownicy będą motywowali
drugich. Wynika to między innymi z chęci zdobycia jak
najwyższej liczby punktów. Nie możesz jednak zapomnieć o tym, że
zajęcie wysokiej pozycji w tabeli wyników musi przełożyć się na
jakąś nagrodę. W przeciwnym razie pracownicy mogą nie
widzieć sensu w dawaniu siebie więcej niż do tej pory. Zdecydowana
większość firm, które zdecydowały się wypróbować grywalizację
jako element swojej strategii zauważyło znaczny wzrost wydajności.
Najlepiej więc skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomagają
przedsiębiorstwom wdrażać tego typu rozwiązania i poproś o
przygotowanie propozycji, która sprawdzi się w twojej
firmie. Wiele ciekawych inspiracji znajdziesz na
blogu https://harbingers.io/blog,
gdzie regularnie pojawiają się tematy związane z nowoczesnym
marketingiem.

Redakcja symstudio.pl

W Symstudio.pl kochamy świat marketingu i z pasją dzielimy się naszą wiedzą z czytelnikami. Staramy się przybliżać nawet najbardziej złożone zagadnienia w sposób prosty i zrozumiały, by każdy mógł wykorzystać je w praktyce. Razem odkrywamy skuteczne strategie i trendy!

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?