Optymalizacja sklepu internetowego – jak ją poprawić?

sklep internetowy

Nie da się prowadzić sprzedaży online bez odpowiednio przeprowadzonej optymalizacji sklepu internetowego. To działanie mające na celu zwiększenie widoczności naszej witryny w wynikach wyszukiwania, jest kluczowe, by zdobyć silną pozycję na rynku e-commerce i dotrzeć do jak największej liczby klientów. To niezwykle ważne, więc sprawdźmy jakie czynniki mają wpływ na optymalizację i w jaki sposób można je poprawić?

Struktura sklepu – liczy się porządek i przejrzystość

Algorytmy Google lubią, jak wszystko na stronie jest logiczne i zrozumiałe, promują więc strony, które łatwo zaklasyfikować i zaindeksować. Zatroszczmy się więc o to, aby nasza witryna była jak najbardziej przyjazna i bezproblemowa w nawigacji. Jest nie tylko lepiej oceniana przez Google, ale też bardziej cenią ją użytkownicy, którzy dłużej na niej pozostaną i dokonają zakupu. Istotne pod tym kątem też jest to, by adresy URL były poprawne, gdyż w przeciwnym razie roboty wyszukiwarek mogą napotkać problemy, na czym ucierpi nasz serwis. Zresztą, to równie ważna dla użytkowników, którzy łatwiej mogą się zorientować, w jakim miejscu są aktualnie na stronie.

Słowa kluczowe – nie duplikujmy ich!

Jak wiadomo, odpowiednio dobrane słowa kluczowe mają niebagatelny wpływ na to, jak bardzo nasza strona internetowa będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu użytkownicy łatwiej mogą ją znaleźć. Może w tym przeszkodzić kanibalizacja słów kluczowych, czyli wewnętrzna duplikacja podstron o podobnej tematyce, co dezorientuje roboty wyszukiwarki, które nie wiedzą, jakie frazy kluczowe przyporządkowane są danym podstronom. Mówiąc inaczej – jeśli w naszej witrynie jest wiele stron, na jakie kierowane jest to samo słowo kluczowe, to optymalizacja nie przebiega prawidłowo. Żeby tego uniknąć, korzystajmy z profesjonalnych usług – takie znajdziemy pod adresem https://traffictrends.pl/optymalizacja-sklepu-internetowego/.

Ogromna wartość contentu

Google promuje jakościowe treści – wpisy blogowe, artykuły, opracowania – wszystko to, co pomaga użytkownikowi odnaleźć odpowiedź na jego zapytanie, czy potrzebę. Algorytmy w zamian windują taką witrynę na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, zdecydowanie wyższe, niż strony o mało wartościowej treści. Oczywiście, liczą się wysokiej jakości teksty, najlepiej, jak nawiązują do produktów sprzedawanych w naszym sklepie. Klient nie tylko może coś u nas kupić, ale zrobić to świadomie, dowiadując się tego, co ważne, rozwiewając swoje wątpliwości.

O czym dodatkowo pamiętać?

Inne równie ważne działania to:

  • Optymalizacja meta tagów (title i description), czyli niewidocznych gołym okiem dla użytkownika znaczników HTML. Są dla wyszukiwarki niezwykle istotne, bo opisują ją zrozumiałym dla niej językiem;
  • Tak samo istotne jest linkowanie wewnętrzne do podstron w obrębie tej samej witryny. Poprawiają one widoczność podstron w Google;
  • Postarajmy się też optymalizować alty obrazków, co sprawia, że Google może indeksować grafiki naszej strony i skuteczniej je powiązać z zapytaniami w wyszukiwarce.

Jak widzimy, optymalizacja sklepu internetowego to szereg ważnych działań, a każde z nich przynosi wymierne korzyści w postaci lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *