Jak stworzyć skuteczne CTA?

skuteczne CTA

Każdy użytkownik multimediów, codziennie bombardowany jest setkami informacji reklamowych. Wyskakujące reklamy na portalach społecznościowych, powiadomienia aplikacji, reklamy w wiadomościach e-mail. Niektóre przewijane są bezwiednie, inne z kolei powodują, że użytkownik chce zgłębić temat, bez względu czy chodzi o poznanie nowej restauracji na mapie miasta, zakupu wielofunkcyjnej pralki lub dołożenie swojej cegiełki do zbiórki organizowanej przez fundację. Jeżeli chcesz podnosić skuteczność prowadzonych działań, zwiększyć ruch na stronie i skalę sprzedaży, z pewnością poszukujesz skutecznego sposobu na zainteresowanie potencjalnych klientów. Przekierowaniu użytkownika na Twoją stronę, służy CTA (z ang. call to action – wezwanie do działania). Czym jest, jakie formy przybiera i jak stworzyć skuteczne CTA, dowiesz się z niniejszego artykułu.

JAK WYGLĄDA CTA?

Wezwanie ma zazwyczaj formę interaktywnego przycisku. Może przybierać różne formy:

  • podkreślonego tekstu;
  • graficznego przycisku;
  • ikony.

Przyciskowi towarzyszy często tekst wyrażony w postaci polecenia, np. „kup teraz”, „zarejestruj się”, „czytaj więcej”, „dowiedz się więcej”, „pobierz”, „wesprzyj”, „rezerwuję”, „dodaj do koszyka”itd., który sugeruje, co stanie się po kliknięciu. Pod wirtualnym przyciskiem znajduje się łącze internetowe, które przekierowuje użytkownika na stronę internetową bądź otwiera domyślną aplikację.

JAK ZAINTERESOWAĆ UŻYTKOWNIKA DO PODJĘCIA DZIAŁANIA?

O tym, czy dany odbiorca bądź czytelnik kliknie przycisk, decyduje kilka pierwszych sekund, w ciągu których „ogarnia wzrokiem”komunikat.

  • W blisko 80% przypadków większą skuteczność odnoszą te CTA, które nie wymagają scrollowania strony i znajdują się na początku wiadomości. Krótko mówiąc – rzadziej klikamy w bannery znajdujące się w obszarach strony lub wiadomości e-mail, których nie widzimy na pierwszy rzut oka.
  • Należy stosować wszelkie pogrubienia, wytłuszczenia i podkreślenia łącza, lub wyrazisty, graficzny kształt (np. kółko, kwadrat, strzałka, etc.). Oczywiście co za dużo, to nie zdrowo. Przycisk bądź podkreślony tekst powinny wyróżniać się, ale nie przytłaczać całego komunikatu. Zachowanie umiaru to recepta na sukces. Przycisk nie może być nachalny, by nie irytował użytkownika. W zależności od grupy odbiorców, do jakich kierujemy swój komunikat, musimy zadbać o jego czytelność i estetykę. Sam przycisk bez krótkiej rzetelnej informacji nie sprawi, iż czytelnik zainteresuje się działaniem. Niemniej jednak jego łatwe odszukanie i czytelność w większości przypadków absorbuje uwagę i zachęca do następnego kroku procesu rejestracyjnego, procesu zakupu etc.

Written by 

Zespół zgranych i doświadczonych marketingowców, którzy uwielbiają dzielić się fachową wiedzą. Od wielu lat śledzimy najnowsze trendy reklamowe i wspieramy firmy fachową wiedzą marketingową.