Od kilku lat szalenie popularnym sposobem na życie jest rozwinięcie swojej działalności w internecie. Ze względu na to, że ludzie pokochali platformy społecznościowe, na przykład Facebook, Instagram czy YouTube, można rozwinąć tę swoją karierę i zostać influencerem. Co to oznacza w praktyce? Jakimi cechami trzeba się charakteryzować, aby być influencerem? Poniżej garść podpowiedzi i wskazówek dla osób zainteresowanych tym tematem.
Influencer co to znaczy?
Kim jest influencer? Słowo to pochodzi z języka angielskiego, oznacza osobę, która wywiera wpływ na innych. Influencerami określane są osoby, które działają w social mediach, internecie, są popularne i lubiane.
To właśnie dzięki temu wpływają na przykład na decyzje zakupowe innych osób. Chętnie podejmują z nimi współpracę pracownicy agencji reklamowych, którzy zatrudniają ich do promowania różnego rodzaju produktów i usług.
Co więcej, influencerzy coraz częściej również wypuszczają własne linie kosmetyków, ubrań, zabawek dla dzieci. Funkcjonowanie w roli influencera nierozerwalnie kojarzy się z tak zwaną marką osobistą. Upraszczając, influencer jest osobą, która swoimi wyborami, stylem życia, a także poglądami inspiruje inny, zachęca do zmian, motywuje do działania.
- Zobacz również: Jak założyć kanał na YouTubie – garść wskazówek
Jakimi cechami wyróżnia się influencer?
Mianem influencera bez wątpienia określa się osoby, które są obserwowane i lubiane przez setki tysięcy osób w internecie. Oczywiście coraz częściej mówi się również o mikroinfluencerach, a zatem osobach lubianych przez mniejszą liczbę osób.
Mimo wszystko mogą oni wywierać spory wpływ na decyzje osób, które towarzyszą im na co dzień, na przykład na kanałach na YouTube, Instagramie czy na tik-toku. Influencer musi mieć w sobie to coś. To pewien rodzaj energii, charyzmy, która przyciąga innych.
Najczęściej influencerzy mają też swoje zdanie na różne ważne tematy. Mogą specjalizować się w tworzeniu konkretnych treści. Na przykład gotować, pokazywać modę, dzielić się wyborami dotyczącym książek, a także opiniami na temat spraw ważnych społecznie.
- Zobacz również: Marketing szeptany – co to?
Jak zarabia influencer?
Funkcjonowanie w roli influencera często może łączyć się z bardzo dobrymi zarobkami, które są związane z działalnością w internecie oraz innych mediach. Influencer wpływa na decyzje zakupowe innych, ponieważ ludzie ufają i wierzą, że to, co wybiera i pokazuje, jest naprawdę dobre.
Influencerzy są bardzo często wybierani przez agencje marketingowe do promowania produktów nie tylko w internecie na swoich kanałach na tik-toku czy Instagramie, ale również w telewizji. Wielu influencerów występuje w reklamach telewizyjnych, odwiedza programy śniadaniowe, a czasami nawet prowadzi swoje własne programy.
Influencerzy zarabiają zatem na takiej działalności marketingowej. Poza tym często tworzą swoje własne produkty, zarówno wirtualne, jak też fizyczne. Mogą sprzedawać e-booki, zdjęcia, plakaty, jak również stworzyć własną markę i sprzedawać ubrania, kosmetyki, dodatki do domu. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone, jednak wcześniej trzeba zbudować sobie grono odbiorców, dla których jest się osobą opiniotwórczą.
Najnowsze komentarze